Прочетен: 2323 Коментари: 4 Гласове:
Последна промяна: 28.02.2007 12:09
Наскоро на пазара (не на българския, разбира се) излезе книгата на Джоф Ейлин “Рекламиране за постигане на бърза реакция”, в която извежда 51 най-основателни причини, с които хората обясняват своите покупки. Разбира се, в действителност съществуват далеч повече от 51 причини, но тези вероятно ще раздвижат творческото ви вдъхновение в значителна степен:
1. Да правят повече пари - независимо от това, че щастието не се купува с пари;
2. Да станат по-спокойни, дори и съвсем мъничко;
3. Да привлекат похвали – понеже почти всички ги обичат;
4. Да увеличат забавлението – от живота, от работата, фактически от всичко;
5. Да притежават красиви неща – защото те подхранват душата;
6. Да избегнат критиките – които никой не обича;
7. Да направят работата си по-лесна – постоянна нужда за много хора;
8. Да ускорят работата си – защото хората знаят, че времето е безценно;
9. Да поддържа приятелствата си – всеки човек има приятели;
10. Да се чувства богат – рядка, но напълно действителна причина за купуване;
11. Да изглежда по-млад – по отношение на уважението, което стои отвъд младостта;
12. Да стане по-ефикасен – понеже ефикасността спестява време;
13. Да купува приятелство – не знам това да се продава, но често се случват и такива неща;
14. Да избегне усилие – понеже никой не обича да работи твърд усилено;
15. Да прескочи или избегне болката – което един много лесен начин за реализиране на продажба;
16. Да запазят своята собственост – понеже те работят здраво, за да я притежават;
17. Да бъде стилен – малко хора се наслаждават на чувството, че не са стилни
18. Да избегнат проблем – проблемът никога не е удоволствие;
19. Да оценят възможностите – понеже те отварят вратите към хубавите неща;
20. Да изразят любов – една от призовите причини, за да се направи една покупка;
21. Да се занимава – понеже заниманието обикновено е забава;
22. Да бъде организиран – понеже редът прави живота по-лесен;
23. Да се чувства защитен – сигурността е основна човешка потребност;
24. Да съхрани енергията си – своята собствена или източниците на енергия на своята планета;
25. Да бъде приет – защото това означава сигурност както и любов;
26. Да спести време – защото знае, че времето е по-ценно от парите;
27. Да стане по-квалифициран и здрав – това е причина за една “лесна” продажба;
28. Да впечатли противоположния пол – никога не подценявайте силата на любовта;
29. Да защити семейството си – ето още една основна човешка потребност;
30. Да подражава на другите – понеже светът изобилства от ролеви модели;
31. Да защити репутацията си – понеже работи здраво, за да я изгради;
32. Да се чувства превъзхождащ останалите – ето защо статусните символи са толкова търсени;
33. Да бъде в крак с новите тенденции – понеже знае, че приятелите му ще отбележат този факт;
34. Да бъде развълнуван – хората обичат вълненията в скучното ежедневие;
35. Да комуникират по-добре – защото те искат да бъдат разбирани;
36. Да предпазят околната среда – от тук идва и повишаващата се роля на маркетинга, свързан с определени каузи;
37. Да задоволи един импулс – основна причина, която стои в основата на множество покупки;
38. Да спести пари – най-важната причина за 14% от населението;
39. Да бъде по-чист – понеже мръсотията е свързана със здравословни проблеми и липса на любов;
40. Да бъде известен – включването винаги побеждава изключването;
41. Да задоволява любопитството си – това може да убие котката, но да мотивира продажбата;
42. Да задоволява своя апетит – гладът не е хубаво нещо;
43. Да бъде личност – защото всички ние сме, но някои от нас се нуждаят от доказателства;
44. Да преодолее стреса – трябва ли да обяснявам?
45. Да печели удобство – понеже простотата прави живота по-лесен;
46. Да бъде информиран – никой не изпитва удоволствие от това да бъде възприеман като невежа;
47. Да дава на другите – още един начин, за да подхраниш душата си;
48. Да се чувства по-млад – това е свързано с жизнеността и енергичността;
49. Да упражнява хоби – понеже всички работят, а не играят...;
50. Да остави завещание – защото това е начина да живее вечно;
51. Да избегнат болката от живота.
27.02.2007 18:11
27.02.2007 18:18
Знаеш ли какво си помислих(не открих топлата вода, де ..), докато ги четях .. май-май .. стига да си професионалист и да си изучил нуждите на хората, потребостите и двигателите, които ги подтикват към покупка .. не е важно какво продаваш, а как .. Както казват хората .. и на Слави гребенче може да продадеш ;)
01.03.2007 18:13
Вместо сред природа отиваш в закрит търговски центъри си атакуван от светлини и продавачи ,и реклама...да купуваш и да гледаш как другите също купуват.Покрай парковете има по-малко паркинг места по сравнение с центровете:((Дано в БГ да не стане така,много тъжно:(((
2. Историите, които са в живота на всеки
3. Едно слънчево момиче
4. Усмивката на Мона Лиза
5. Просто Яна
6. Някой друг
7. Aloha TheHawaiianLilly
8. Габи
9. Тя
10. Новата визия
11. Сечку
12. Отговорният,,, секретар
13. Един малък пакостник
14. Зелена като тревата
15. Една добра кучка
16. Адж
17. Tweeg - самият той
18. Красиви слова
19. Младият мениджър
20. Чики чики бум
21. Да спасим едно дете