Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.02.2007 17:53 - 51 причини, заради които клиентите пазаруват
Автор: boyoto Категория: Бизнес   
Прочетен: 2323 Коментари: 4 Гласове:
0

Последна промяна: 28.02.2007 12:09


Наистина ли знаете защо в действителност вашите клиенти купуват вашите стоки? Колкото повече причини изведете, толкова по-добре ще се представя вашата фирма на пазара.
Наскоро на пазара (не на българския, разбира се) излезе книгата на Джоф Ейлин “Рекламиране за постигане на бърза реакция”, в която извежда 51 най-основателни причини, с които хората обясняват своите покупки. Разбира се, в действителност съществуват далеч повече от 51 причини, но тези вероятно ще раздвижат творческото ви вдъхновение в значителна степен:

1. Да правят повече пари -  независимо от това, че щастието не се купува с пари;

2. Да станат по-спокойни, дори и съвсем мъничко;

3. Да привлекат похвали – понеже почти всички ги обичат;

4. Да увеличат забавлението – от живота, от работата, фактически от всичко;

5. Да притежават красиви неща – защото те подхранват душата;

6. Да избегнат критиките – които никой не обича;

7. Да направят работата си по-лесна – постоянна нужда за много хора;

8. Да ускорят работата си – защото хората знаят, че времето е безценно;

9. Да поддържа приятелствата си – всеки човек има приятели;

10. Да се чувства богат – рядка, но напълно действителна причина за купуване;

11. Да изглежда по-млад – по отношение на уважението, което стои отвъд младостта;

12. Да стане по-ефикасен – понеже ефикасността спестява време;

13. Да купува приятелство – не знам това да се продава, но често се случват и такива неща;

14. Да избегне усилие – понеже никой не обича да работи твърд усилено;

15. Да прескочи или избегне болката – което един много лесен начин за реализиране на продажба;

16. Да запазят своята собственост – понеже те работят здраво, за да я притежават;

17. Да бъде стилен – малко хора се наслаждават на чувството, че не са стилни

18. Да избегнат проблем – проблемът никога не е удоволствие;

19. Да оценят възможностите – понеже те отварят вратите към хубавите неща;

20. Да изразят любов – една от призовите причини, за да се направи една покупка;

21. Да се занимава – понеже заниманието обикновено е забава;

22. Да бъде организиран – понеже редът прави живота по-лесен;

23. Да се чувства защитен – сигурността е основна човешка потребност;

24. Да съхрани енергията си – своята собствена или източниците на енергия на своята планета;

25. Да бъде приет – защото това означава сигурност както и любов;

26. Да спести време – защото знае, че времето е по-ценно от парите;

27. Да стане по-квалифициран и здрав – това е причина за една “лесна” продажба;

28. Да впечатли противоположния пол – никога не подценявайте силата на любовта;

29. Да защити семейството си – ето още една основна човешка потребност;

30. Да подражава на другите – понеже светът изобилства от ролеви модели;

31. Да защити репутацията си – понеже работи здраво, за да я изгради;

32. Да се чувства превъзхождащ останалите – ето защо статусните символи са толкова търсени;

33. Да бъде в крак с новите тенденции – понеже знае, че приятелите му ще отбележат този факт;

34. Да бъде развълнуван – хората обичат вълненията в скучното ежедневие;

35. Да комуникират по-добре – защото те искат да бъдат разбирани;

36. Да предпазят околната среда – от тук идва и повишаващата се роля на маркетинга, свързан с определени каузи;

37. Да задоволи един импулс – основна причина, която стои в основата на множество покупки;

38. Да спести пари – най-важната причина за 14% от населението;

39. Да бъде по-чист – понеже мръсотията е свързана със здравословни проблеми и липса на любов;

40. Да бъде известен – включването винаги побеждава изключването;

41. Да задоволява любопитството си – това може да убие котката, но да мотивира продажбата;

42. Да задоволява своя апетит – гладът не е хубаво нещо;

43. Да бъде личност – защото всички ние сме, но някои от нас се нуждаят от доказателства;

44. Да преодолее стреса – трябва ли да обяснявам?

45. Да печели удобство – понеже простотата прави живота по-лесен;

46. Да бъде информиран – никой не изпитва удоволствие от това да бъде възприеман като невежа;

47. Да дава на другите – още един начин, за да подхраниш душата си;

48. Да се чувства по-млад – това е свързано с жизнеността и енергичността;

49. Да упражнява хоби – понеже всички работят, а не играят...;

50. Да остави завещание – защото това е начина да живее вечно;

51. Да избегнат болката от живота.




Гласувай:
0



1. анонимен - :)
27.02.2007 18:11
Интересни причини .. не бях се замисляла. Хубаво е да ги имаш формулирани, когато изграждаш рекламната си кампания! :)
цитирай
2. boyoto - Мда
27.02.2007 18:15
вероятно има и доста други. Да речем, на регионален принцип. Типични само за България!
цитирай
3. анонимен - ДА!:)
27.02.2007 18:18
Ей, Бойо, винаги съм искала с реклама да се занимавам :) Хареса ми постът ти :)))

Знаеш ли какво си помислих(не открих топлата вода, де ..), докато ги четях .. май-май .. стига да си професионалист и да си изучил нуждите на хората, потребостите и двигателите, които ги подтикват към покупка .. не е важно какво продаваш, а как .. Както казват хората .. и на Слави гребенче може да продадеш ;)
цитирай
4. анонимен - весето:)
01.03.2007 18:13
Хубаво формулирано , но за мен цялата тази философия с пазаруването ме натъжава-живея в общество ,където" go shoping "се води семейно-приятно-еженеделно -мероприятие..обичайно:(((
Вместо сред природа отиваш в закрит търговски центъри си атакуван от светлини и продавачи ,и реклама...да купуваш и да гледаш как другите също купуват.Покрай парковете има по-малко паркинг места по сравнение с центровете:((Дано в БГ да не стане така,много тъжно:(((
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: boyoto
Категория: Тя и той
Прочетен: 3599268
Постинги: 221
Коментари: 2531
Гласове: 5256
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930