“Журналистите ни казват, че за да се отрази дадена инициатива, на нея трябва да присъства член на Правителството или Президентството. Всичко друго те считат за реклама, която трябва да се заплаща от фирмата.” Това беше част от изказване на представител на българския бизнес по време на среща дискусия при представянето на проучване за Корпоративната социална отговорност в българския контекст.
Българска частна компания е дарявала на няколко пъти подаръци за детски домове. Неизменно акциите са оставали без никакво медийно отразяване. Веднъж обаче мениджърите на компанията подаряват на тогавашния президент Петър Стоянов китара (всеизвестна е любовта на пловдивчанина към музиката и Бийтълс.) Няколко дни след това в офиса на фирмата се получава официално писмо от Дондуков 1, в което Президентът пита, дали любезните дарители са съгласни Стоянов да подари китарата на дом за сираци. “Това като че ли отприщи една лавина, при което вместо ние да правим директно даренията, ние ги подарявахме на него- близо 80 китари, които той подари навсякъде - в детски градини, ясли, заведения и др.”, спомнят си от компанията.
Всяко едно посещение на Президента, разбира се, е широко отразено в медиите – появяват се репортажи, интервюта...
Е, нали социално-отговорният бизнес трябва да минава и през законодателството, равенството на закона пред всички. Можеш да даваш на обществото, ако то ти осигурява необходимата основа, база, равенство...
Защо трябва обаче политиците да трупат дивиденти и пиар за чужда сметка? Техните имена се появяват на екраните на телевизорите и по страниците на вестниците и списанията? Нима това е честно - да правим с чужда пита помен?
Вие как мислите? Трябва ли медиите да отразяват социално отговорните практики на компаниите в България (като се има предвид, че даренията са само малка и не толкова важна част от тях)?
28.02.2007 17:35
28.02.2007 17:47
28.02.2007 17:49
фирмите са с парите, фирмите са и тези които са зад вестниците, ако спрат рекламите какъв вестник ще има?
Къф е тоя фонт бре братоооооооо
Но просто в България засега все още под корпоративна социална отговорност бизнесът разбира “ангажиране със социални дейности в полза на обществото”. Най-често под това се разбира облагородяване на градската среда, ПР дейности със социален ефект, подпомагане на сираци, деца и възрастни хора в домове. Засега това е моментната снимка на нещата в България...
А фонтът е Monotype Corsiva - стана някак... случайно...
28.02.2007 17:59
znam tezi neshta, pone v obshti linii, ne v takiva tochni citati - za koeto bravo btw - no ne mislia che i dvete citirani definicii predpolagat publicity, po-skoro prepodlagat che moje da se praviat istinski aktivni stupki za razvitieto na society kato cialo....no kazah veche v purvoto si mnenie che moje i ne e griah da se publikuvat tezi novini :-)
28.02.2007 18:11
В КСО може би даренията изобщо не са заложени. Те са доброволна инициатива и хората, които я вършат безкористно може и да не искат да се знае за това. Покрай политиците обаче винаги се върти мърша...
И журналистите са социално отговорни, какво ще публикуват. Веднаж някой ги нарече сиромахомили...
07.03.2007 18:27
2. Историите, които са в живота на всеки
3. Едно слънчево момиче
4. Усмивката на Мона Лиза
5. Просто Яна
6. Някой друг
7. Aloha TheHawaiianLilly
8. Габи
9. Тя
10. Новата визия
11. Сечку
12. Отговорният,,, секретар
13. Един малък пакостник
14. Зелена като тревата
15. Една добра кучка
16. Адж
17. Tweeg - самият той
18. Красиви слова
19. Младият мениджър
20. Чики чики бум
21. Да спасим едно дете