Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.02.2007 17:14 - Социално отговорно... медийно отразяване
Автор: boyoto Категория: Бизнес   
Прочетен: 4404 Коментари: 12 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

“Журналистите ни казват, че за да се отрази дадена инициатива, на нея трябва да присъства член на Правителството или Президентството. Всичко друго те считат за реклама, която трябва да се заплаща от фирмата.” Това беше част от изказване на представител на българския бизнес по време на среща дискусия при представянето на проучване за Корпоративната социална отговорност в българския контекст.

Българска частна компания е дарявала на няколко пъти подаръци за детски домове. Неизменно акциите са оставали без никакво медийно отразяване. Веднъж обаче мениджърите на компанията подаряват на тогавашния президент Петър Стоянов китара (всеизвестна е любовта на пловдивчанина към музиката и Бийтълс.) Няколко дни след това в офиса на фирмата се получава официално писмо от Дондуков 1, в което Президентът пита, дали любезните дарители са съгласни Стоянов да подари китарата на дом за сираци. “Това като че ли отприщи една лавина, при което вместо ние да правим директно даренията, ние ги подарявахме на него- близо 80 китари, които той подари навсякъде - в детски градини, ясли, заведения и др.”, спомнят си от компанията.

Всяко едно посещение на Президента, разбира се, е широко отразено в медиите – появяват се репортажи, интервюта...

Е, нали социално-отговорният бизнес трябва да минава и през законодателството, равенството на закона пред всички. Можеш да даваш на обществото, ако то ти осигурява необходимата основа, база, равенство...

Защо трябва обаче политиците да трупат дивиденти и пиар за чужда сметка? Техните имена се появяват на екраните на телевизорите и по страниците на вестниците и списанията? Нима това е честно - да правим с чужда пита помен?

Вие как мислите? Трябва ли медиите да отразяват социално отговорните практики на компаниите в България (като се има предвид, че даренията са само малка и не толкова важна част от тях)?

 




Гласувай:
0



1. анонимен - Трябва
28.02.2007 17:35
разбира се, макар че си прав, че това понякога минава за реклама. Мен са ме питали например след подобен случай, дали не съм взела подкуп от описаната компания...
цитирай
2. анонимен - po princip ideata za socialnata otgovornost
28.02.2007 17:47
nosi otgovora na tvoia vupros v sebe si :-) tia se pravi za blagoto na konkretna obshtnost plus za povishavane imidja na kompaniata v ochite na taiz obshtnost, toest niama nujda da se proglasiava pred shirokata osbhtestvenost. I mejdu drugoto, pone spored men, socialnata otgovornost e lekichko ralzichna ot blagotvoritelnostta, ama lekichko - pri neia kompaniata ima izgoda ot deistviata si, makar i v dulgosrochen plan. no inache dobriat jurnalist veroiatno shte moje da napishe teksta taka che da ne stane iasno koia e kompaniata darila edi-kakvo si na edi koi si nujdaeshti se....taka che hem shte pishe za tova, hem niama da e reklama. znam che e po-lesno da se pravi novina s konkretnoto ime na firma, chovek i t.n. ...znam :-)
цитирай
3. анонимен - opredeleno da. trqbva! i bez tova po ...
28.02.2007 17:49
opredeleno da. trqbva! i bez tova po novinite ima samo politicheski nedomislici i ujasni sabitiq, koito mogat da dokarat vseki normalen chovek do depresiq
цитирай
4. andreytcho - важното е да има дарения и инициативи на бизнеса
28.02.2007 17:51
а това че е реклама е ясно, но поне е реклама за доброто а не безсмисленото което е с онези китари.

фирмите са с парите, фирмите са и тези които са зад вестниците, ако спрат рекламите какъв вестник ще има?

Къф е тоя фонт бре братоооооооо
цитирай
5. boyoto - До анонимен 2
28.02.2007 17:52
Според ЕК корпоративната социална отговорност е “концепция, при която фирмите интегрират на доброволна основа социална загриженост и загриженост за околната среда в бизнес операциите си и във взаимовръзките си с другите действащи лица”. Другата широко застъпена дефиниция е тази на Световната банка - “КСО е ангажиментът на бизнеса да допринася за устойчивото икономическо развитие и да гарантира връзка с работниците, техните семейства, местната власт и обществото като цяло, с цел повишаване качеството на живота, което да бъде приемливо както за бизнеса, така и за развитието”.
Но просто в България засега все още под корпоративна социална отговорност бизнесът разбира “ангажиране със социални дейности в полза на обществото”. Най-често под това се разбира облагородяване на градската среда, ПР дейности със социален ефект, подпомагане на сираци, деца и възрастни хора в домове. Засега това е моментната снимка на нещата в България...
цитирай
6. boyoto - andreytcho
28.02.2007 17:53
мерси за мнението. Почти напълно съвпада с моето.
А фонтът е Monotype Corsiva - стана някак... случайно...
цитирай
7. анонимен - anonimen 2
28.02.2007 17:59
otnachalo ne razbrah che tova obrushtenie se otnasia do men ;-)
znam tezi neshta, pone v obshti linii, ne v takiva tochni citati - za koeto bravo btw - no ne mislia che i dvete citirani definicii predpolagat publicity, po-skoro prepodlagat che moje da se praviat istinski aktivni stupki za razvitieto na society kato cialo....no kazah veche v purvoto si mnenie che moje i ne e griah da se publikuvat tezi novini :-)
цитирай
8. boyoto - Да, прав си,
28.02.2007 18:06
естествено, че не предполагат публичност. Само че, да не се лъжем, целта на всяка бизнес организация е да трупа печалба. А някои български мениджъри вече смятат, че след като рекламата отдавна е "мъртва", сега е ред да се погребе и пиар-ът. Следващата стъпка е именно КСО - това ще е новата форма на реклама...
цитирай
9. анонимен - anonimen 2
28.02.2007 18:11
prav si...
цитирай
10. rainy - според мен тази територия...
28.02.2007 23:53
е малко неразорана целина и се действа първосигнално.
В КСО може би даренията изобщо не са заложени. Те са доброволна инициатива и хората, които я вършат безкористно може и да не искат да се знае за това. Покрай политиците обаче винаги се върти мърша...
И журналистите са социално отговорни, какво ще публикуват. Веднаж някой ги нарече сиромахомили...
цитирай
11. анонимен - За благотворителността трябва да се говори. Задължително
07.03.2007 18:27
Фирмите даряват в повечето случаи заради рекламата. Вярно е. Само че е вярно и това, че по този повод някой получава дарението, а на този някой това дарение му е необходимо. И ако журналистите отрязяват повече дарения, повече фирми ще решат, че това е начин да си направят реклама, съответно и повече нуждаещи се ще бъдат надарени. И така: и вълкът сит, и агнето цяло. Фирмите си получават рекламата, нуждаещите се - това, от което се нуждаят, журналистите - материала, а обществото - красивата история
цитирай
12. alashka - Напълно подкрепям...
09.03.2007 22:13
Напълно подкрепям тезата, чех медиите са длъжници на социално-отговорния бизнес и че се спекулира с понятието "реклама". Ако гръмне някаква инсталация в дадена фирма и рани или, недай Боже, убие работник, нито една медия не пропуска да спомене името на фирмата (дори съответната фирма да не носи вина за произшествието, а случката да е провокирана от човешка грешка, природно явление или нещо друго). Ако някоя фирма, обаче, въведе супер условия за работниците си, направи дарение или извърши някакво друго обществено полезно дело, или изобщо не отразяват събитието, или "пропускат" да споменат името на фирмата, защото щяло да е реклама и СЕМ щял да ги санкционира. Със сигурност, всички сте гледали репортажи с положително звучене, в които под името на интервюирания стои надпис "управител на фирма за месопроизводство", например. Е, що не кажете коя фирма всъщност произвежда по надежден начин, при надеждни условия, с надеждни суровини, надежден продукт, който няма да ни навреди на здравето, например?! Та, в този ред на мисли, трябва СЕМ да преосмисли политиката си, а Парламентът да бъде така добър да попромени Закона за радио и телевизия в частта му за рекламата. Да се предвидят някакви параметри, при които (например до определен брой секунди) да не се счита за реклама дадено информационно съобщение. Защото, всъщност, и антирекламата е забранена по закон, но с този текст никой не се съобразява и с лека ръка се цитира името на фирма, която се е провинила по някакъв начин.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: boyoto
Категория: Тя и той
Прочетен: 3599696
Постинги: 221
Коментари: 2531
Гласове: 5256
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930