Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.03.2007 23:43 - Познай кой е най-добрият български бранд?
Автор: boyoto Категория: Бизнес   
Прочетен: 14165 Коментари: 21 Гласове:
0

Последна промяна: 07.03.2007 00:29

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Замисляли ли сте се напоследък коя е най-добрата и най-силната българска марка в момента? Не, не посягайте към луксозното издание на Superbrands за България. Този бранд там го няма.

Ще го намерите обаче навсякъде около вас. На знамена, тениски, шапки, плакати, залепен по колите, на фасадите на ЦУМ и Пловдивския панаир, по стените на магазини и кръчми, на пакетчета захар, върху опаковките на сандвичи и пресни млека… Досетихте ли се? 

По данни от национално проучване на "Маркет линкс" сред 1400 души, проведено от 12 до 18 февруари и публикувано във в. "Поглед" една от най-запомнящите се кампании, излъчвани в медиите, е "Не сте сами".

По принцип ние помним онова, което е успяло не само да предизвика интереса ни, но и да ни развълнува лично. Вероятно тази е и причината, поради която хората са отредили място на "Не сте сами" веднага след рекламите на мобилни телефони, кока-кола, някои особено находчиви клипове на банки и вездесъщия космодиск, който се появява толкова често и постоянно на екрана, че едва ли някой може да го забрави. 

Великият рекламист Дейвид Огилви твърди, че всеки кръгъл глупак може да сключи сделка, но за изграждането на марка са нужни гениалност, вяра и упоритост. Имиджът на една марка според Огилви се изгражда много дълго време, постоянно трябва да се подкрепя, да се провокира. Изграждането на силна марка е голяма инвестиция за бъдещето, защото само марка, която е базирана на доверието на клиента, има добра перспектива и е гаранция в дълготраен аспект.

Тук обаче не става дума за класически бранд, защото нямаме продукт, нямаме производител, нямаме пазарна цел. Всеки знае, че марката прави продукта уникален и по-трудно заменим, придавайки му субективна добавена стойност в очите на целевия потребител. Само че кой е продуктът в случая на “Не сте сами”? Тук има друга една цел:  да се доведе до съзнанието на всеки един българин необходимостта от съпричастност към освобождаване на осъдените на смърт наши сънароднички в Либия.

Очевидно, ако може да се вярва на рекламния пазар, гражданското общество в България вече съществува. Успехът на кампанията “Не сте сами” - второ място в радиорекламите, четвърто в тв каналите и осмо на вестникарския пазар, показва ясно, че защитата на българките в Триполи се е превърнало в национална кауза. Има ли друга рекламна кампания в България, която едва четири месеца след стартирането си да може да се похвали с по-голям успех?

image image
image image
image image
image


Тагове:   най,   бранд,


Гласувай:
0



1. ssstto - да се доведе до съзнанието на всеки един българин необходимостта от съпричастност и борба за освобождаване на осъдените на смърт наши сънароднички в Либия.
07.03.2007 00:23
Пълни глупости,пълни.Що като искат да сме толкоз съпричастни битиви излъчват репортажи за хора които си слагат лентичка,а не за хора които се интересуват как живеят близките на медиците.Пълни глупости видя ли на сайта нестесами.бг най-отдолу какво има?реклама на бътъвъ,дарик радио и вестник стандарт.Вярно,че спасяването на медиците е по-различно от облекчаването на болката и лошият живот на родителите на някои от затворените.Ама как да съм съпричастен с тез от битиви дето не са написали нищо за близките на медиците в България.И това "не сте сами,акция на битиви,дарик радио и вестник стандарт" за кого работи?за най-посещаваният новинарски сайт бтв.бг ли?и много хубаво дето другите медии не повтарят като папагали на кого е кампанията.добре де инициативата.ама слузестите създания пак намериха към какво да се прилепят и как да изсмучат рейтинг.и тази БОРБА.как да се борим,срещу кого и кога?много лошо впечатление ми направиха бтв като мартеницата сутрин им виси някъде отзад и отгоре,а лентичките им изваждат очите на зрителите.
цитирай
2. boyoto - ssstto
07.03.2007 00:32
Тук говорим за брандиране, не за смисъла на кампанията. Не можеш да ме разубедиш, че "Не сте сами" не е най-успешната кампания в досегашната история на рекламистите ни. Иска ми се чрез една дискусия и коментари тук да изясним начините и каналите, по които се е стигнало до тук. Ясно е, че виновни за това са и трите медии. Но едва ли само в тях е "вината" за този успех.
цитирай
3. andreytcho - :)))
07.03.2007 00:35
нямаме продукт? нямаме производител? нямаме пазарна цел?

това не е вярно.

продукта е доверие във властта

производител е властта

пазарната цел е да си запазят властта с цената на хора които отдавна са мъртви в съзнанието на тази същата власт

един би казъл......

цитирай
4. ssstto - не е
07.03.2007 00:44
най-успешната според мен беше за Еропейският съюз,ама кой стоеше зад нея не знам.За тази не искам да те убеждавам дали е най-успешната,а за целта и.Целта и е да прикачи имената на битиви....инициаторите към кампанията.сякаш другите медии са пълни гъзове и сякаш кампанията е тяхна.много си вътре в нещата,но разбираемо гаран гарвану око не вади
цитирай
5. анонимен - защо така говорите, бойото. тя тази ...
07.03.2007 05:12
защо така говорите,бойото.

тя тази кампания flew вече седем години,просто сега понеже богатите си напазураваха малко евтини българи купиха и кампанията.няма как ,същото е като със закупуване на евтино предприятие.купуват се и българите с предприятието.

богатите обаче не могат да НЕ забележат нещо..през последните три години,бедните българи нямат сили да им пука за това,въпреки,че нищо в положението в либия не се променило,онези богати хора виждат,че този пролетариат тука не се държи като истински пролетариат..като кляаса за себе си,щото му е писнало 60години да харчи сили да има самосъзнание за своята нищожност,което ще рече-нищожно самосъзнание за това,че е експлоатираната 99% част от човечеството.

какво,на експлоататори ли ми се превите бе ,гладни песове..я аз сега да ви натисна през една пролетарска кампануия(по същество е точно такава-пъро богатия експлоатотор не ползва такива седства,той ползва капитала за решеване на проблема,в случая експлоататора ползва капитала си не за да реши този проблем(много скъпо ще му излезе да плаща и на либия) затова реши да си свърши своята работа.
да притисне яко правещия се на непролетариат пролетаират,да му припомни,че това е неговата учст все пак,колкото и да не му харесва,ще носи логота от хартия,а не от надписи Cartier,Yves Свети Loraine,LVMH ,bentley .със прилежащите им вещества към тях!
да активизират пролетаиата ,в неговата осъзнатост ,че е пролетариат-това е целта на това завързване,като в мазохизма се отхвърля фантазма-като се привързва тялото към себе си...

цитирай
6. aselina - мда, разбирам и ссстто, и теб, бойо(то)!
07.03.2007 06:38
типично американска "реклама" /????/:
buy one - get one FREE!! it's FREE..!
уаааааааааааааа(у)!! ;))

мда, един и същ ефект!!!! много се връзват!! всички?? мхмм..
цитирай
7. ssstto - ?!
07.03.2007 07:07
" Тук има друга една цел: да се доведе до съзнанието на всеки един българин необходимостта от съпричастност към освобождаване на осъдените на смърт наши сънароднички в Либия."
Сириозно?!Такава ли е целта?Добре,че бяха btv да научат хората на съпричастност.
цитирай
8. boyoto - jones
07.03.2007 10:34
Според мен надписът трябваше да е дори черен, щеше да се вижда още по-добре.
цитирай
9. boyoto - ssstto
07.03.2007 10:36
Зад кампанията за ЕС, разбира се, стои правителството.
Обаче с това "разбираемо гаран гарвану око не вади" никак не съм съгласен. Какво си мислиш, че ако нещо ми направи лошо впечатление, ще си трая ли?
цитирай
10. boyoto - ssstto
07.03.2007 10:38
"Добре,че бяха btv да научат хората на съпричастност" Добре де, някои медии се сетиха първи. Не защитавам в никакъв случай автотрекламата и шума, които вдигат тези медии, но все пак те подеха първи инициативата. Нали все някой трябваше да е първи?
цитирай
11. ssstto - А така
07.03.2007 10:40
Имаше едни хора които се възмущаваха,че Атака използват българското знаме за емблемата си.А тези три медии го драскат и на никой не му прави впечатление.Някой да има либииско знаме,аз имам запалка?
цитирай
12. анонимен - ново лого: българин държи бъл...
07.03.2007 10:53
ново лого:
българин държи българска запалка.
българин пали със българска запалка либийско знаме.
какво пали българина.вероятно и той не знае,както и не знае,защо тхe fuck върху кашмирено палто трябва да се слага хартиена салфетка ,във форма на панделка при това шаренка
цитирай
13. boyoto - thomas
07.03.2007 11:17
Всичко, което казваш, е вярно. Аз и затова съм написал, че не става дума за класически бранд.
И наистина, на пръв прочит няма логика да се сравняват две подобно кампании, но все пак фактът си е факт: брандът се помни от хората...
цитирай
14. ssstto - lydol
07.03.2007 11:24
А как да се борим и с кого?Айде сега да видим знаеш ли наизуст имената на медиците и на медиите инициатори на кампанията.
цитирай
15. анонимен - нормална кампания...
07.03.2007 12:11
" На знамена, тениски, шапки, плакати, залепен по колите, на фасадите на ЦУМ и Пловдивския панаир, по стените на магазини и кръчми, на пакетчета захар, върху опаковките на сандвичи и пресни млека… Досетихте ли се?" это българска марка ! американска реклама...
Владимирос <a href=" http://diarytravel.org/ ">Travel Diary</a> blog.
цитирай
16. анонимен - що за въпрос ? борба? само ка...
07.03.2007 15:18
що за въпрос ?
борба?
само кажете -къде са теписите,ще пратя камерите да снимат пехливаните
цитирай
17. rainy - www.save-darina.org
07.03.2007 17:35
този бранд е бранда, за който се оглеждаш. Символ на качество, с ясна изразена цел. След като спаси не едно детенце, продължава напред. Страхотен резултат за малко време, при ограничен бюджет.
Бях писала на тази тема, но понеже не съм бранд, никой не му обърна внимание :)
цитирай
18. geg - www.save-darina.org е най-ефикасната и според мен
07.03.2007 20:37
ако отчитаме преките разходи и потенциала на предоставените ресурси
От самото начало се чудя защо експертите не проявяват към нея явен интерес
Слава Богу, че стандартните медии, вкл. тези от Не сте сами, не я обсебиха и употребиха. Не че не опитаха донякъде, но като че ли естеството на "продукта" пази чистотата му...
цитирай
19. анонимен - хммм успешна кампанията ли ?
20.03.2007 12:19
много ми е интересно как мерим успеха на брандовете? Когато една кампания има толкова канали за комуникация колкото има не сте сами и вече с не сте само си лягаме и само от чешмата дето не тече питам се аз колко хора се събират да протестират пред посолството на тая парцалива държава наречена Либия колко хора блокираха международните пътища колко български евродепутати протестират реално /против слабата подкрепа на ЕС/там където може да ги види цяла Европа какво направиха представителте ни в НАТО за да ни чуят колко бг хакери разбиха страниците на либийсите фирми държава и т.н какво направихме ние като общество за да покажем на Либия че нашите хора не са сами. Иначе евалата за арабина дето казва не сте сами и за лентите и за тв времето ама с обществената подкрепа ни няма нещо. Предполагам че протестите на собственици на земя срещу Натура 2000 без реклама и без дори да имат представа срещу какво се борят май доведоха нещата до по друго развитие. Обаче аз не знам как се мерят брандове и кампании. А ти ?
цитирай
20. анонимен - Спомнете си откуде и как се разпространяваха.
15.05.2007 16:50
Вестник Стандарт, и т.н. Когато никой не си купуваше вестника ги пуснаха безплатно. ПОМНЕТЕ НАЧАЛОТО. Поговорките пак излизат верни . Всяко чудо за три дни. Сега само по БТВ и тук таме се срещат.
цитирай
21. анонимен - xanax
31.08.2011 22:28
This has to be one of my favorite posts! And on top of thats its also very useful topic for newbies. nice one a lot for the information!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: boyoto
Категория: Тя и той
Прочетен: 3593270
Постинги: 221
Коментари: 2531
Гласове: 5256
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930