Аденауер сякаш е имал право. 20 километровата отсечка между Кьолн и Бон, която утре ще празнува 75 годишен юбилей, е първият път в Европа без никакви кръстовища и с цели две ленти на движение в двете посоки. Пътуването по тази отсечка, за разлика от откритата още през 1921 г. берлинска отсечка Авус, е било безплатно за всички автомобили и камиони. И така, Германия се сдобива с магистрала половин година, преди нацистите да се възкачат на власт. А мита, че именно Хитлер е изобретил магистралите, е просто нищо повече от евтин пропаганден трик.
Още през 1927 г. е имало разработен план за изграждането на 22 000 километрова мрежа с едно- и двулентови пътища из територията на Германия. Заради краха на фондовата борса в Ню Йорк две години по-късно и настъпилата в следствие на това икономическа криза, тези планове били замразени. Транспортните проблеми в Германия обаче нараствали с бреза скорост – само в периода между 1920 и 1925 броят на автомобилите се е покачил от 75 000 на 256 000 – ръст, на който тогавашните пътища не успяват да смогнат.
Значението на мащабното строителство за борбата срещу безработицата обаче често се надценява. Наистина, в строителството са участвали 125 000 души, но при над шест милиона безработни тази цифра изглежда твърде маловажна.
Инженерите са демонстрирали невероятна прозорливост, когато са проектирали пътя за автомобили, развиващи скорост до 120 км/ч., въпреки че най-бързите автомобили по онова време не са вдигали повече от 60 км/ч.
И така, от тези първоначални 20 километра в Райнланд през изминалите 75 години се изгради федерална мрежа от магистрали с дължина от 12 400 км. Към тях принадлежи и този стар път междъ Кьолн и Бон, който през 1955 г. е бил интегриран в транспортната система на Германия под името A 555, а десет години по-късно е бил надграден на общо шест платна във всяка посока.
Утре А 555, първата магистрала на Европа, ще празнува 75-годишния си юбилей.
И още нещо - една държава когато си е на мястото и гледа с перпектива се получава доста добре !!!
Малко известен факт от това време е че , въпреки строежа на най-добрите парни локомотиви , Германия посреща 1927 г. със 75 % електрификация на Ж.П. транспорта , а до 1936 г. има удвояване на ж.п трасетата на 63 %...
Леле , а ние къде сме сега...???
2. Историите, които са в живота на всеки
3. Едно слънчево момиче
4. Усмивката на Мона Лиза
5. Просто Яна
6. Някой друг
7. Aloha TheHawaiianLilly
8. Габи
9. Тя
10. Новата визия
11. Сечку
12. Отговорният,,, секретар
13. Един малък пакостник
14. Зелена като тревата
15. Една добра кучка
16. Адж
17. Tweeg - самият той
18. Красиви слова
19. Младият мениджър
20. Чики чики бум
21. Да спасим едно дете